Tuesday, December 2, 2008

Histeria

Tayangan: 18 Disember 2008
Pengarah; James Lee
Lakon layar; James Lee
Skrip; Amri Rohayat
Pengarah Fotografi; Mohd Helmi
Pengarah Seni; Nazrul Ashraff Mahzan
Penata Rias; Nasirah Ramlan
Penerbit Penyelaras; Abdullah Affandi Abu Bakar
Penerbit Eksekutif Kanan; Gayatri Su-lin Pillai
Terbitan; Tayangan Unggul Sdn Bhd
HISTERIA adalah sebuah kisah seram yang berlaku di salah sebuah sekolah terpencil. Enam orang pelajar nakal iaitu Alissa, Tini, Marina, Murni, Junita dan Kerek yang menamakan kumpulan mereka sebagai ‘The Pink Ladies’, berpura-pura terkena histeria hingga terpaksa dipanggil bomoh untuk memulihkan mereka. Namun tindakan mereka itu mengundang masalah lain, apabila mereka berenam dikenakan denda membersihkan kawasan sekolah selama seminggu ketika cuti semester.

Kehadiran Zeta untuk memastikan mereka menyelesaikan denda secara tiba-tiba dalam kumpulan tersebut juga menjadi tandatanya. Kejadian demi kejadian yang misteri dan menakutkan dialami oleh mereka semua. Ianya bermula selepas Junita mengambil “sesuatu” yang bukan miliknya. Keadaan bertambah celaru dan mengerikan apabila seorang demi seorang dibunuh secara kejam.

Apakah yang sebenarnya berlaku? Apakah si tukang kebun juga terbabit? Jangan lupa temu janji kamu di layar perak filem ‘Histeria’ pada 18 Disember 2008 .….

Watak
Liyana Jasmay sebagai MURNI
Murni adalah pelajar sekolah yang berperwatakan lemah lembut, pendiam dan lurus menyebabkan beliau sering dibuli teman rapatnya. Beliau begitu menyayangi teman-temannya terutama sekali Alissa. Beliau mudah tersentuh apabila Alissa membulinya berbanding teman-teman lain.

Scha sebagai ALISSA
Alissa yang mempunyai seorang teman lelaki bernama Rizz, gemar menghabiskan masa hujung minggu bersama. Alissa adalah seorang murid yang agak lasak dan kasar yang mengetuai kumpulan ‘The Pink Ladies’.

Reanna sebagai ZETA

Zeta seorang gadis remaja yang baru ditukarkan ke Sekolah Menengah Tun Teja telah diuji bagi menganggotai kumpulan ‘The Pink Ladies’. Zeta juga seorang berani dan cekal hati menghadapi cabaran.

Talya sebagai TINI
Walaupun berada dalam satu kumpulan, ‘The Pink Ladies’, Tini yang sering tidak sependapat dengan Kerek menuduh Kerek merampas teman lelakinya..

Norisnainy sebagai KEREK
Kerek adalah seorang remaja perempuan yang berperwatakan kasar, lasak dan berani ala ‘tomboi’.

Yuhana sebagai JUNITA
Junita yang tidak pernah setia dengan teman lelakinya, yang bergelar ‘lentok’ telah menjalin hubungan mesra dengan Cikgu Helmi.

No comments:

Post a Comment