Thursday, February 5, 2009

Kemelut Hidup Dalam Hartamas

MEMPERKENALKAN drama bersiri terbaru ntv7 Hartamas, arahan Kabir Bhatia yang akan keudara menjelang 8 Februari ini. Drama urban terbaru ntv7 ini berlatarbelakangkan kawasan Hartamas yang terletak di pinggir kota di Lembah Klang. JOHARI (Rashidi Ishak) dari Sri Hartamas berkenalan dengan ibu tunggal, AMELIA (Ida Nerina) yang menetap di Segambut Dalam. Dia terus tertarik dengan perwatakan dan paras rupa Amelia.

Pada masa yang sama, anak perempuan Johari yang bernama Juita menuntut di kolej yang sama dengan anak perempuan Amelia yang bernama Edrina. Kedua-duanya umpama langit dengan bumi, dengan perwatakan yang amat berbeza, dan bermusuh antara satu sama lain. JUITA (Diana Rusdi) gadis popular yang cantik dan serba boleh. Walaupun hanya dalam tahun pertamanya di kolej, boleh dikatakan semua orang mengenalinya.

EDRINA (Faezah Elai)pula pelajar yang tersenarai antara yang terpandai di kolej. Edrina berjaya menarik hati para senior dan profesor dengan kebijaksanaan dan watak selambanya. Dia sebenarnya boleh kelihatan cantik jika dia berdandan. Tetapi apabila Johari dan Amelia jatuh hati dengan satu sama lain dan memutuskan untuk berkahwin, bagaimanakah kedua-dua gadis yang bermusuh ketat ini mengatasi percanggahan antara mereka? Berjayakah perkahwinan ibu dan bapa serta perhubungan sekeluarga mereka?

No comments:

Post a Comment